zonnige jubilarissendag

Op vrijdagmiddag 25 juni heeft de afdeling Zuidwest Drenthe haar jaarlijkse jubilarissendag gehouden. Met partyschip Jan Plezier werd vanaf Meppel richting Zwolle gevaren. Via het Meppelerdiep en het Zwartewater kwam het schip langs de oude hanzesteden Zwartsluis en Hasselt.  Door het mooie weer kozen de meesten voor een plek op het bovendek. Onder het genot van een hapje en drankje kon via het drijvende AbvaKabo terras kennis worden gemaakt met de prachtige omgeving van Noordwest Overijssel.

Ongeveer honderd genodigden waren aanwezig, waarvan vijftig jubilarissen. Nadat regiobestuurder mevrouw Riek van Kampen de geschiedenis en het belang van de vakbond aangaf, werden de jubilarissen persoonlijk gehuldigd met een insigne. Vier jubilarissen waren maar liefst zestig jaar lid, diverse anderen waren vijftig, veertig en vijfentwintig jaar lid van de vakbond. Bij terugkomst in Meppel, kregen de jubilarissen een foto en een fraaie bos bloemen. Mede dankzij het zeer fraaie weer kon worden teruggekeken op een zeer geslaagde dag. Foto s van de jubilarissendag 2010 zijn te vinden bij het tabblad Foto s.