Bijeenkomst Wonen 12 oktober 2023 interessant

Op donderdagavond 12 oktober heeft in Dorpshuis de Veldkei  te Havelte de thema-avond Wonen plaatsgevonden. De avond werd door ongeveer 50 personen bezocht.  Mevrouw Fiona Hamberg van het Warmtefonds heeft de aanwezigen geinformeerd over de mogelijkheden om woningen betaalbaar duurzaam te maken.  Het Warmtefonds is door de overheid opgericht om de maatregelen voor alle doelgroepen te financieren. Door mevrouw Hamberg werden de mogelijke leningen, de maatregelen (isoleren en investeren in voorzieningen) en subsidies in beeld gebracht. De 2e inleider, mevrouw Postma, heeft meegewerkt aan de Woonvisie van FNV. De aandachtspunten van FNV met o.a. ouderen wonen, combi met zorg, betaalbaar houden, scheefwonen,  werden door haar benoemd. FNV heeft een checklist opgesteld die gebruikt kan worden bij het opstellen van woonbeleid door de gemeente. Deze kan benut worden door de lokale afdelingen  van FNV. Na de pauze werden diverse vragen gesteld en meningen gegeven. Tegen 22.15 uur werd de avond na het  bedanken van de beide inleiders afgesloten.  Een inhoudelijk verslag van de bijeenkomst is binnenkort op deze website te vinden.

De presentaties leest u in navolgende links.

warmtefonds

presentatie FNV