themabijeenkomst wonen

Het bestuur van het Lokaal Netwerk Zuidwest Drenthe – Noordwest Overijssel  gaat een thema-avond over wonen organiseren. De avond wordt gehouden op donderdagavond 12 oktober in Dorpshuis de Veldkei  te Havelte.

Wonen is het thema waar jong en oud mee te maken hebben. Het lijkt normaal om een goede woning te hebben, maar is dat het geval? Is er woonruimte beschikbaar voor iedere levensfase (starters / gezinnen / ouderen). Is nieuwbouw (o.a. sociale huur/koop) in jouw gemeente in beeld (stikstof beperkingen), kan kantoorruimte  tot woning worden verbouwd... zijn de huurwoningen passend bij je inkomen (scheefwonen), zijn woningen betaalbaar duurzaam te maken.  Wie zorgt voor een aantrekkelijke woonomgeving.

Veel knelpunten en vragen zijn actueel. 3 inleiders informeren ons de achtergronden en de kansen.  De avond is toegankelijk voor leden en niet leden van FNV. Het Lokaal Netwerk zorgt voor een kopje koffie, thee, hapje en drankje.