jubilarissenhuldiging 17 juni 2023

Op zaterdag, 17 juni, heeft Lokaal FNV ZW Drenthe – NW Overijssel voor de tweede keer dit jaar haar jubilarissen kunnen huldigen. Het betreft de huldiging van de jubilarissen komende uit de gemeenten De Wolden, Meppel, Steenwijk en Westerveld.  Vanaf 10.00 uur werden ze in de dorpshuis de Veldkei te Havelte ontvangen om de insignes in ontvangst te nemen. In verband met de vele jubilarissen worden er dit jaar 3 huldigingen gehouden.

Nadat de jubilarissen van koffie/thee + traktatie waren voorzien opende Jacob Hartsuiker, plv. voorzitter, de bijeenkomst en verwelkomde de jubilarissen. Na zijn openingstoespraak gaf hij het woord aan Vakbondsbestuurder Margreet Pasman. Zij ging o.a. in op de ontwikkelingen van de laatste twee jaar en de sterke stijging van de prijzen van o.a. boodschappen en energie en de daarom geëiste loonsverhogingen. Vervolgens werden onder het genot van een drankje de insignes opgespeld door de Vakbondsbestuurder. Bij het opspelden van de insignes maakte bestuurslid van Lokaal FNV, Johan Logtenberg, de foto’s, deze kunnen over ca. 2 weken worden bekeken op deze website  (tabblad foto albums). Dit keer waren 15 jubilarissen aanwezig, de jubilea waren als volgt verdeeld: 25 jaar lidmaatschap: 2 jubilarissen; 40 jaar lid: 1 jubilaris   50 jaar lid: 6 leden en 60 jaar lid: 6 jubilarissen. De jubilarissen die 70 jaar of nog langer lid waren werden thuis bezocht.

De jubilarissen die niet aanwezig konden zijn wordt het insigne toegezonden of persoonlijk bij hen thuisgebracht. Verder waren aanwezig van Lokaal FNV Ria Dijkstra, Harriette Bouwknegt en Gerard Mulder en vakbondsbestuurder Albertha Hofma. Na de huldiging genoten de jubilarissen van een uitgebreide lunch.  Bij het vertrek ontvingen de jubilarissen of hun partner nog een prachtig boeket bloemen. De jubilarissen kunnen terugzien op een geslaagde en gezellige bijeenkomst.

De groepsfoto is gemaakt door Johan Logtenberg (bestuurslid Lokaal FNV ZW Drenthe-NW Overijssel).