jubilarissenhuldiging 1 juni 2019

Zaterdag 1 juni 2019 heeft Lokaal FNV ZW Drenthe-NW Overijssel haar jubilarissen gehuldigd. De jubilarissen kwamen uit de gemeenten De Wolden, Meppel, Steenwijkerland en Westerveld.  Deze tweede bijeenkomst van 2019 werd gehouden in Hotel Restaurant Brinkzicht te Vledder.

Vanaf 10.00 uur waren de jubilarissen van FNV ZW Drenthe-NW Overijssel die jubileren van 1 mei tot september 2019 uitgenodigd om de insignes in ontvangst te nemen. De jubilarissen die na 1 september jubileren worden later uitgenodigd. De eerste bijeenkomst van 2019 werd op 21 april gehouden.

Nadat de jubilarissen van koffie/thee met een tractatie waren voorzien opende plaatsvervangend voorzitter Jacob Hartsuiker de bijeenkomst en verwelkomde de jubilarissen. Helaas was de voorzitter, Ria Dijkstra, niet in de gelegenheid te openen. Ook een speciaal woord van welkom aan Edwin Martirosian, Vakbondsbestuurder regio Noord van de FNV. De Vakbondsbestuurder ging o.a. in wat er in het jaar gebeurde toen de jubilarissen lid werden van de vakbond, n.l. In 1994 (25 jaar lid) werd o.a. het paarse kabinet geformateerd met de Partij van de Arbeid en de VVD. Met ‘onze’ Wim Kok als premier. Ook in dit jaar werd de eerste Playstation geïntroduceerd. 1979 (40 jaar lid) o.a. in juni werden de eerste rechtstreekse verkiezingen gehouden voor het Europese Parlement. Op 1 juli introduceert Sony de eerste draagbare audiocassettespeler, de z.g. Walkman. 1969 (50 jaar lid) o.a. Het jaar van Bed Peace toen Yoko Ono en John Lennon een week in bed bleven in het Amsterdamse Hilton Hotel. De meeste spectaculaire gebeurtenis was op 21 juli toen de Amerikaanse Astronaut Neil Armstrong als eerste mens een voet op de maan zette.  1959 (60 jaar lid) o.a. In Cuba wordt Fidel Castro de nieuwe president. Op 5 april kwam de eerste aflevering van Sport in beeld op de televisie. Ook in dit jaar werd de eerste Barbiepop geïntroduceerd en 1949 (70 jaar lid) o.a. de opbouw van Europa. Ook de vakbeweging was die eerste jaren in ontreddering en moest weer opnieuw worden opgezet.

Op dit moment krijgen de pensioenen de volle aandacht. Wij, hier in Nederland, hebben één van de beste pensioenen.  Onder het genot van een drankje werden de insignes opgespeld door de Vakbondsbestuurder Edwin Martirosian. Bij het opspelden van de insignes maakte bestuurslid van Lokaal FNV Zuidwest Drenthe, Johan Logtenberg, foto’s en die kunnen vanaf ongeveer half juni worden bekeken op www.zuidwestdrenthe-fnv.nl. (tabblad foto’s). Het aantal aanwezige jubilarissen bedroeg 29 en als volgt verdeeld: 25 jaar lidmaatschap: 10 jubilarissen; 40 jaar lid: 4 leden; 50 jaar lid: 9 leden en 60 jaar lid: 4 leden. Van 70 jaar lid, waren 2 leden van de 4 aanwezig. De jubilarissen die niet aanwezig konden zijn wordt de insigne toegezonden of persoonlijk bij hen thuisgebracht.

Verder was aanwezig van de werkgroep Jubilarissen Lokaal FNV Zuidwest Drenthe-Noordwest Overijssel Gerard Mulder en Johan Logtenberg. Ook van de bestuursleden waren enkele partners aanwezig.Na de huldiging genoten de jubilarissen van een uitgebreide lunch.  Bij het vertrek ontvingen de jubilarissen en/of hun partner nog een prachtig boeket bloemen.

De jubilarissen kunnen terugzien op een geslaagde en gezellige bijeenkomst.

De fotos van de huldiging zijn te zien via de volgende link: jubilarissenviering 2019 2

Foto en tekst: Johan Logtenberg