opening nieuwe locatie Heinsiusstraat

FNV Zuidwest Drenthe / Noordwest Overijssel heeft vrijdag onder grote belangstelling het nieuwe kantoor aan de Heinsiusstraat in Meppel geopend.

De voorzitter van het lokale netwerk, Jan Gelderloos, heette de honderd aanwezigen van harte welkom. Hij stond in zijn speech stil bij de werkzaamheden van deze lokale afdeling: van notarisgesprekken tot thuiszorgperikelen, van zelfstandig wonen tot AOW. ‘Wij hopen dat deze locatie veel wordt bezocht door leden en belangstellenden’, liet Gelderloos weten. ‘Bovendien zoeken we nog gastvrouwen/- heren en bestuursleden. Het voornemen is spreekuren te starten vanaf 1 september op de woensdagen van 19.30 uur tot 20.30 uur.’ Tot slot bedankte de voorzitter nog de mensen voor hun inzet voor de prachtige nieuwe huisvesting. Katja Ünlütürk, landelijk manager lokaal, mocht vervolgens de opening verrichten. ‘Als Manager Lokaal en Regionaal Vakbondswerk vind ik de vakbondshuizen en de spreekuurlocaties enorm belangrijk. Op deze manier bouwen we aan een basis infrastructuur van de FNV, zodat we dichtbij de leden zichtbaar zijn en weer een stevige verbinding creëren met de samenleving.’

‘Meppel is een plek met een jarenlange vakbondstraditie. Meppel als bolwerk grafische industrie, maar ook die van haven en handel en landbouw. De vroegere bonden zoals FNV bouw en AKF zijn al meer dan 50 jaar in Meppel actief, zij beschikten over veel kaderleden die activiteiten organiseren. Deze voormalige afdelingen van Bouw, AKF, BG en Kiem, zijn na de fusie van de FNV samengevoegd tot een netwerk. Het huidige Netwerk bestrijkt de gemeenten Steenwijkerland, Meppel, Westerveld en De Wolden. En ik heb ook gehoord dat dit ook een hele levendige regio is.’ De openingshandeling gebeurde op humoristische wijze. Ünlütürk kreeg een grote sleutel overhandigd. Na haar openingshandeling konden de aanwezigen het onderkomen bezichtigen.

Van de feestelijkheden zijn fotos gemaakt. Door op de link te klikken kunt u ze zien: foto