themaavond thuiszorg Buddingehof Ruinerwold 16 mei

LOKAAL FNV ZUIDWEST DRENTHE / NOORDWEST OVERIJSSEL organiseert een informatie bijeenkomst WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning) specifiek gericht op (thuis) ZORG

Wat regelt deze wet en voor wie is deze wet bestemd. Deze informatie bijeenkomst is specifiek gericht op het onderdeel (thuis)zorg. De WMO regelt dat mensen die moeite hebben met meedoen in de samenleving ondersteuning kunnen krijgen van de gemeente. Het gaat om voorzieningen als: huishoudelijke ondersteuning, individuele begeleiding, e.d.
Het programma ziet er als volgt uit:

Wethouder mevrouw M. Pauwels van de gemeente De Wolden, een vertegenwoordiger van thuiszorgcentrale Icare en mevrouw Maureen van der Pligt van de FNV informeren U over: wat de mogelijkheden zijn / wat aangeboden wordt; wie voor vergoedingen in aanmerking komen; Wat voor soort vergoedingen er zijn; wat een mantelzorger is; wat een keukentafel gesprek is en bij wie en hoe u zorg kunt aanvragen.

Natuurlijk is er volop ruimte om vragen te stellen. De bijeenkomst vindt plaats op woensdag 16 mei 2018, aanvang: 20.00 uur; einde max. 22.30 uur. De zaal is open vanaf 19.30 uur. Plaats: Multifunctioneel Centrum Buddinghehof, Dijkhuizen 66a te 7943 AM Ruinerwold. Ook niet FNV-leden (beperkt aantal plaatsen) zijn van harte welkom. U dient zich vooraf aan te melden. Dat kan via mail: joh.logtenberg@hetnet.nl of per post: FNV (t.a.v. Lokaal FNV ZW Drenthe / NW Overijssel), Antwoordnummer 550, 9700 WB Groningen. Onder vermelding van uw naam, aantal personen, adres en woonplaats, telefoonnummer en/of mailadres.