jubilarissenviering najaar 2017 FNV Zuidwest Drenthe

Zaterdag 7 oktober 2017 heeft Lokaal FNV Zuidwest Drenthe haar jubilarissen gehuldigd. De jubilarissen kwamen uit de gemeenten De Wolden, Meppel en Westerveld.  De bijeenkomst werd gehouden bij Hotel-Restaurant Brinkzicht in Vledder.

Vanaf 10.00 uur waren de jubilarissen van FNV Zuidwest Drenthe die jubileren van 1 juli tot 31 december 2017 uitgenodigd om de insignes in ontvangst te nemen. De jubilarissen die jubileerden van 1 jan. t/m 30 juni zijn eerder dit jaar in het voorjaar gehuldigd. Nadat de jubilarissen van koffie/thee waren voorzien opende de secretaris van het Lokaal Netwerk, Ria Dijkstra de bijeenkomst en verwelkomde de jubilarissen. Na haar toespraak gaf zij het woord aan vakbondsbestuurder regio Noord, Johan Weijenberg. Hij ging o.a. in wat er gebeurde in het jaar dat de jubilarissen lid werden in 1992 (25 jaar lid); 1977 (40 jaar lid) 1967 (50 jaar lid) en 1957 (60 jaar lid). Ook ging hij in op de uitslag van de verkiezingen en het nieuwe kabinet wat er, zoals het er n u naar uitziet, binnenkort zal komen. De economie trekt aan maar het blijft bar en boos op de arbeidsmarkt. Daarom is het de hoogste tijd voor een betere waardering van de werkenden. Ook met de AOW en de pensioenen is van alles aan de hand. De FNV vindt dat het nu het moment is om daar ook iets aan te doen. Onder het genot van een drankje werden daarna de insignes opgespeld door de vakbondsbestuurder. Bestuurslid van Lokaal FNV Zuidwest Drenthe, Johan Logtenberg heeft van elke huldiging een foto gemaakt. De foto’s kunt u vinden via de volgende link foto.

Het aantal aanwezige jubilarissen bedroeg 37: 25 jaar lidmaatschap: 13 jubilarissen; 40 jaar lid: 9 leden;  50 jaar lid: 11 leden en  60 jaar lid: 4 leden. Aan de jubilarissen die niet aanwezig konden zijn wordt de insigne toegezonden of persoonlijk thuis gebracht. Verder waren bij de huldiging van Lokaal FNV Zuidwest Drenthe Henk Donker en Jacob Hartsuiker aanwezig. Ook van de bestuursleden waren enkele partners aanwezig. Na de huldiging genoten de jubilarissen van een uitgebreide lunch.  Bij het vertrek ontvingen de jubilarissen of hun partner nog een prachtig boeket bloemen. De jubilarissen kunnen terugzien op een geslaagde en gezellige bijeenkomst. Foto en verslag Johan Logtenberg (lid werkgroep Jubilarissen van FNV Afd. Zuidwest Drenthe).