FNV arbeidsvoorwaarden 2016

Regiobestuurder Riek van Kampen heeft op woensdagavond 11 november in Ons Huis te Meppel een informatieve avond verzorgd over het thema arbeidsvoorwaarden 2016. Ongeveer 20 FNV-kaderleden uit de zorg, SW, overheid, enz, waren aanwezig. Aan de hand van een aantal sheets presenteerde Riek de maatschappelijke ontwikkelingen, vervolgens werd door de aanwezigen gediscusseerd over de inzet van FNV. Geconstateerd werd dat het bedrijfsleven steeds meer winst maakt, maar dat de werkenden en gepensioneerden inleveren. Ook bleek dat het aantal werklozen niet afneemt en bedrijven steeds vaker een flexcontract aangaan met nieuw personeel. FNV wil bij de arbeidsvoorwaarden 2016 inzetten op echte banen (zekerheid, inkomen en kwaliteit) en kracht op de werkvloer. De aanwezige kaderleden stemden in met de inzet.  Mevrouw Van Kampen vroeg om hiermee aan de slag te gaan op de werkvloer. Via navolgende link ziet u de powerpointpresentatie; presentatie