jaarvergadering op 23 april in Ogterop Meppel

Op maandagavond 23 april 2012 organiseert het bestuur van de afdeling ZW Drenthe / NW Overijssel haar jaarvergadering in schouwburg Ogterop in Meppel. Ogterop vindt u op het adres Zuideinde 70, op loopafstand van het NS-station. Bij het station is voldoende gratis parkeergelegenheid. De avond start om 20.00 uur en eindigt uiterlijk om 22.30 uur. Dit jaar komen naast de statutaire agendapunten 2 bijzondere onderwerpen aan de orde: de Nieuwe Vakbeweging en de Pensioenen. Deze onderwerpen worden ingeleid door de gastsprekers mevrouw A. Stevens en de heer A.Barnhoorn.

- Nieuwe Vakbeweging
Tijdens recente belangrijke economische onderwerpen bleek dat een aantal grotere bonden zich niet kon vinden in de opstelling van de FNV. Reden om na te gaan denken over een andere inrichting van de koepelorganisatie FNV. Over de aanstaande oprichting van de Nieuwe Vakbeweging geven een aantal direct betrokkenen tekst en uitleg.
- Pensioenen
Jarenlang pensioenpremie betalen en op het moment dat u pensioen krijgt gekort worden. Of als werkende elk jaar meer pensioenpremie betalen terwijl de koopkracht daalt. Wat zijn de goede keuzes voor de bestuurders van de fondsen. Deskundigen van de vakbonden en fondsen maken meer duidelijk over de premie, koppeling met de lonen, rendement en de lastige keuzes.

Tijdens de avond is voldoende gelegenheid om vragen te stellen en uw mening te geven. De aanwezigen krijgen een hapje en drankje, de avond is vrij toegankelijk. Alle leden van de afdeling worden persoonlijk uitgenodigd. Ook andere belangstellenden zijn welkom.