Actie Armoede werkt niet -2-

Kom op zaterdag 10 december 2011 van 13:00 – 16:00 uur naar de Brabanthallen in Den Bosch (Baroniehal).

Het Kabinet wil dat er meer mensen gaan werken bij werkgevers buiten de sociale werkplaats. Het aantal uren dat iemand bij een werkgever werkt krijgt hij of zij betaald tegen het minimumloon. De rest van het inkomen wordt aangevuld met een uitkering. In de praktijk betekent dit dat mensen met een arbeidsbeperking onder het minimumloon kunnen gaan verdienen of zelfs op bijstandsniveau uitkomen. Ook het bijstandsniveau wil het kabinet de komende jaren verlagen.

Om deze belachelijke plannen van tafel te krijgen is fel protest nodig. Je kan op deze site je handtekening achter laten. Dat kan ook als er voor jou niets verandert, maar je steun wil geven aan mensen die hierdoor wel de dupe worden. Ook kan je bij het meldpunt je persoonlijke verhaal kwijt. Op zaterdag 10 december 2011 organiseren de vakbonden, de SP en PvdA en maatschappelijke organisaties een grote manifestatie. Sprekers, muziek en vooral actie!

Geef je op voor busvervoer via deze link